Google introduce eticheta mobile-friendly



Vi s-a întâmplat vreodată să apăsați pe un rezultat din Google Search de pe mobil și să vi se afișeze o pagină cu texte prea mici pentru a fi citite, link-uri minuscule, și să fiți nevoiți să folosiți scroll-ul sau zoom-ul pentru a vedea tot conținutul? Aceasta se întâmplă de obicei când un website nu este optimizat pentru a fi vizualizat pe mobil.

Pentru a veni în întâmpinarea acestei probleme, Google a introdus eticheta mobile-friendly, a lansat o aplicație de testare și a început să experimenteze cu factori mobile-friendly de ranking.


Eticheta mobile-friendly

Utilizatorii de internet mobil vor putea vedea în curând o etichetă nouă în snippet-urile rezultatelor de căutare pentru paginile care sunt optimizate pentru mobil.


Google susține că a introdus această etichetă pentru a reduce frustrarea utilizatorilor, și pentru a încuraja programatorii să dezvolte experiențe mobile mai bune pentru utilizatori.  


Mobile-friendly test tool

Pentru a verifica dacă un site sau o pagină se califică pentru eticheta mobile și ce trebuie îmbunătățit la design-ul acesteia pentru a fi mobile-friendly, Google a lansat aplicația de testare a compatibilității mobile. Aceasta se poate accesa la google.com/webmasters/tools/mobile-friendly, și oferă un calificativ de tipul compatibil/necompatibil, urmat de sfaturi adiționale în funcție de rezultatele paginii.

Pentru ca o pagină să se califice pentru eticheta “mobile-friendly”, trebuie să îndeplinească următoarele criterii:


  • Evită software-uri care nu sunt comune pentru device-urile mobile, cum ar fi Flash
  • Folosește text care este lizibil fără folosirea zoom-ului
  • Dimensionează conținutul pentru ecran astfel ca utilizatorii să nu fie nevoiți să facă scroll orizontal sau zoom
  • Link-urile sunt suficient de depărtate pentru a putea fi apăsat cu ușurință cel corect.


Factori mobile-friendly de ranking

Google a anunțat în comunicatul oficial că experimentează un nou set de factori de mobile ranking în baza unei multitudini de metrici cum se găsesc și în aplicația de testare.

În momentul de față nu au confirmat introducerea oficială a acestor factori, ci doar că sunt în faza de testare. Un lucru este însă cert, Google ne transmite clar un mesaj ca pentru a menține relevanța unui site, acesta va trebui să fie mobile-friendly.