8 greșeli în web design de evitat pentru afaceri



Ca și antreprenor, probabil vă bazați pe website pentru a aduce clienți, dar în același timp, dacă nu sunteți atent, puteți chiar să îi pierdeți.

Clienții potențiali vă vizitează site-ul în special pentru conținut - aspectul și funcționalitatea sunt esențiale pentru succesul său și pentru felul în care utilizatorii vă privesc afacerea.

Iată câteva greșeli comune în web design de evitat pentru a crea o mai bună experiență pentru utilizatori și pentru a vă crește afacerea:

 

1. Prioritizarea timpului în detrimentul înțelegerii publicului-țintă

De multe ori se trece cu vederea publicul-țintă în graba de a dezvolta și de a lansa website-ul. În loc să vă îndreptați atenția asupra timpului necesar realizării site-ului, este important să studiați întâi interesele și preferințele clienților și doar după aceea să începeți procesul de dezvoltare luând în considerare informațiile dobândite prin cercetare. De exemplu, dacă publicul-țintă este unul tânăr, atunci pentru design-ul site-ului trebuie să luați în considerare elemente vizuale precum imagini și scheme de culori moderne și asigurarea compatibilității pe dispozitive mobile.


2. Targetarea maselor

Cunoașteți-vă piața. Dacă încercați să atrageți toate tipurile de utilizatori atunci site-ul va arăta haotic și cel mai probabil nu veți mulțumi pe nimeni. Așadar, este mai bine să studiați vizitatorii frecvenți și să vă concentrați să le oferiți lor o experiență optimă.


3. Calls-To-Action neclare

Odată ajuns pe site, un utilizator ar trebui să știe care este tema și scopul acestuia. Este important să le comunicați utilizatorilor ce vreți ca ei să facă în continuare, fie că este vorba de vizualizarea mai multor detalii, cumpărarea unui produs, abonarea la newsletter sau să vă contacteze. Un Call-To-Action trebuie să fie vizibil și să îi direcționeze către următorul pas.


4. Design-ul strident sau încărcat

Pentru o prezență online de succes, evitați supraîncărcarea site-ului cu o mulțime de elemente de design și optați pentru un design simplu și elegant, care oferă o experiență plăcută utilizatorului.


5. Neacordarea atenției conținutului

Clienții caută cele mai noi și actualizate informații despre companii, produse sau servicii. Dacă site-ul nu este actualizat, vizitatorii pot presupune că afacerea nu mai are activitate sau că nu este la nivel cu concurența. Conținutul trebuie să se adreseze nevoilor clienților și să fie actualizat cu schimbările din companie. Aceasta va ajuta atât la creșterea traficului, cât și la optimizarea pentru motoarele de căutare.


6. Ignorarea utilizatorilor de platforme mobile

Majoritatea utilizatorilor de smartphone preferă să acceseze site-uri adaptate pentru mobil. Cum numărul de persoane care folosesc smartphone-uri pentru a accesa internetul este în creștere, a devenit esențială dezvoltarea unui website responsive.


7. Scrierea conținutului pentru motoarele de căutare în loc de utilizatori

O concepție greșită este aceea de a îndesa conținutul pe o pagină cu cât mai multe cuvinte cheie pentru a obține o poziționare mai bună în motoarele de căutare. În realitate, această practică va avea efectul opus celui dorit. Se recomandă folosirea a câteva cuvinte cheie și crearea unui conținut original și relevant, care să prezinte un interes real pentru public.


8. Navigație ineficientă

Acesta este un aspect adesea neglijat și care rezultă într-o experiență frustrantă pentru vizitatori. Utilizatorii vă accesează site-ul pentru informații specifice și dacă nu reușesc să le găsească, cel mai probabil vor părăsi site-ul și nu se vor mai întoarce. Așadar, este esențială crearea unei structuri optime pentru o navigare facilă și pentru păstrarea interesului vizitatorilor pentru mai mult timp.

 

În concluzie

Pentru orice afacere, un website este un element crucial al branding-ului și marketing-ului. Oamenii vă vor vizita site-ul pentru motive specifice, așa că trebuie să vă asigurați că le oferiți ceea ce caută și că vă folosiți site-ul pentru a vă promova produsele și serviciile.