5 întrebări la care trebuie să răspundă pagina Acasă

Când vine vorba de anatomia unui website, pagina Acasă este cea mai importantă componentă. Este primul lucru pe care îl văd oamenii când ajung pe site-ul tău, așadar crearea unei bune prime-impresii este esențială. Pentru a menține interesul vizitatorilor, conținutul paginii Acasă trebuie să răspundă la întrebările acestora, iar acele întrebări sunt:


1. Cine ești?

Într-adevăr, majoritatea oamenilor care ajung pe site-ul tău au o oarecare idee despre cine ești și ceea ce faci (cuvintele cheie folosite pentru a ajunge acolo sunt un indiciu). Nu poți să presupui că vizitatorul te înțelege, așteptările și intențiile acestuia trebuie să se reflecte în conținutul paginii.

Dacă ai un site pentru afacerea ta, logo-ul ar trebui să fie primul lucru pe care îl vede, sau cel puțin al doilea. Asigură-te că răspunzi la această întrebare din start, pentru a nu lăsa loc de confuzie.


2. Ce faci?

Cel mai bine este să oferi oamenilor o idee clară despre serviciile pe care le oferi sau motivul pentru care există site-ul. Această regulă se aplică indiferent de rolul pe care îl îndeplinește site-ul. În unele cazuri este indicat să adaugi titlul, ocupația sau serviciile direct în apropierea numelui sau a logo-ului pentru a elimina orice dubiu.


3. Ce informații găsesc aici?

Website-urile pot fi foarte diverse - unele păstrează lucrurile foarte simple și informațiile la un nivel minim, în timp ce altele necesită o mulțime de pagini și mult conținut. Indiferent de caz, este indicat să se pună accent pe o navigație eficientă, pentru ca vizitatorii să poată găsi ușor informațiile pe care le caută. Organizează meniul pentru a fi intuitiv și expune conținutul conform ierarhiei vizuale.


4. Ce este diferit sau unic despre tine/produsele tale?

Aici intervine noțiunea de ‘brand’. Cu ce dorești să îți asocieze oamenii afacerea sau site-ul? Poți să dai tonul prin design-ul site-ului - fonturi, culori, icoane, și imagini de calitate.

Atunci când vrei să te diferențiezi, probabil ajungi să îți pui întrebarea “Ce fac eu și nu face nimeni altcineva?” Pune răspunsul la această întrebare pe pagină. Dacă ești explicit asupra a ceea ce este unic despre serviciile tale, elimini o întrebare care se află în mintea vizitatorilor, iar acest lucru este esențial pentru păstrarea lor.


5. Cine mai folosește serviciile tale?

Răspunsul la această întrebare va apărea pe pagină cel mai probabil sub forma unor testimoniale, logo-uri, etc. - orice indicator clar care să îi spună vizitatorului că nu este singur, și alții mai folosesc serviciul respectiv.


Mai sunt multe lucruri de luat în considerare la crearea paginii Acasă. Acesta este doar începutul, însă este un început solid!