Stadiul SEO în 2015

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este un domeniu în continuă schimbare. Pentru a fi la curent cu cele mai importante modificări, vă prezentăm o privire de ansamblu asupra stadiului SEO în 2015:


Paginile mobile-friendly, mai importante ca niciodată

Traficul provenit de pe platformele mobile este într-o continuă creștere. Dacă faceți o comparație între numărul de vizitatori mobile de pe site-urile dvs. din prezent și cel de acum un an sau doi, cu siguranță veți observa o creștere remarcabilă.

Probabil de aceea a introdus Google eticheta mobile-friendly în snippet-urile rezultatelor de căutare, scopul fiind de a reduce frustrarea utilizatorilor cauzată de site-uri ne-optimizate. 


Google a anunțat recent că începând cu 21 aprilie 2015, design-ul mobile-friendly va deveni un factor de ranking. Această schimbare va afecta căutările mobile la nivel global și va avea un impact semnificativ asupra rezultatelor de căutare.


Securitate

Google a anunțat de anul trecut că va folosi criptarea https ca un factor de ranking. Asta înseamnă că website-urile securizate vor fi mai bine clasate față de cele simple http (atât timp cât și ceilalți factori sunt egali).

La schimbarea URL-urilor vechi în https, este important să se țină cont și de redirecționările 301, altfel Google poate interpreta noua versiune ca și o pagină nouă și va afecta ranking-ul.


Informații despre autor

După un experiment care a durat trei ani, Google a decis să nu mai afișeze informații despre autor în rezultatele de căutare. Această decizie a venit ca urmare a faptului că aceste informații nu aveau niciun efect, fie pozitiv sau negativ, și nici nu afectează traficul pe site sau click-urile pe reclame.   


Penalizări

O optimizare SEO bună vă poate ajuta enorm, însă un SEO greșit poate avea un efect opus. Google vă poate penaliza site-ul datorită conținutului slab, iar repararea acestor greșeli poate dura săptămâni sau chiar luni de zile.

Optimizarea pentru motoarele de căutare a devenit un joc de lungă durată, și nu merită asumarea de riscuri pentru câștiguri rapide.


Căutare în rezultatele de căutare

Probabil ați observat că unele rezultate de căutare au propria bară de căutare. Aceasta permite utilizatorilor să ajungă la un conținut specific pe site-ul respectiv.


Pentru implementarea acestei opțiuni, este necesar să aveți deja un motor de căutare funcțional pe website-ul dvs, și să urmați instrucțiunile descrise pe developers.google.com.


În concluzie

Factorii SEO clasici precum conținut de calitate, un profil de link-uri puternic și ușurința accesibilității pentru utilizatori și motoare de căutare, rămân în continuare importanți în 2015. În plus, a devenit tot mai importantă oferirea unui site mobile-friendly pentru utilizatorii de dispozitive mobile, iar dacă creați un site nou sau actualizați unul existent, este indicat să treceți la conexiuni https.