5 motive pentru care trebuie să adoptați Responsive Web Design




Ce este responsive web design?

Responsive web design este o abordare a web design-ului care oferă o experiență optimizată a unui website -citire și navigare facilă- pe o varietate de device-uri (de la pc-uri desktop până la smartphones).

Dacă nu aveți un site responsive, cel mai probabil pierdeți o mulțime de potențiali vizitatori și clienți. Iată câteva motive pentru care ar trebui să adoptați design-ul responsive:

 

1. Îmbunătățirea experienței utiizatorilor

Mulți dintre vizitatori (actuali și potențiali) vă accesează site-ul de pe diferite tipuri de device-uri. Un design responsive se adaptează automat la ecrane de diferite mărimi. Dacă aveți un site care nu este responsive, acesta poate crea tot felul de probleme vizitatorilor cum ar fi: texte micșorate și nelizibile, imagini distorsionate, sau nu site-ul se încadrează corespunzător pe ecran.

Design-ul responsive înseamnă un site cu un aspect și funcționalitate consistente, care funcționează pe toate device-urile, oferind astfel o experiență îmbunătățită, care ce atrage mai mulți vizitatori și poate crește rata de conversie a acestora în clienți.

 

2. Recomandarea Google

Google recomandă ferm adoptarea design-ului responsive și în momentul de față o prezintă ca fiind cea mai bună practică pentru site-uri optimizate pentru smartphone. Site-urile responsive au un singur URL și același HTML, ceea ce permite ca Google să indexeze mai ușor conținutul site-ului.

 

3. Ideal pentru SEO

Google sau alte motoare de căutare preferă site-urile responsive și tind să le afișeze proeminent în principalele pagini ale rezultatelor de căutare și la căutările locale. Asta se traduce printr-o vizibilitate și expunere ridicate, adică mai mulți vizitatori locali, naționali sau chiar globali.

Un alt aspect important este că design-ul responsive permite concentrarea eforturilor campaniilor SEO către un singur site, ne mai fiind necesară promovarea a două versiuni (desktop și mobil) în același timp.

 

4. Îmbunătățirea Bounce Rate-ului

Bounce Rate-ul reprezintă procentul de utilizatori care au accesat site-ul și l-au părăsit fără să continue să vizualizeze alte pagini de pe site. Dacă un utilizator a ajuns în urma unei căutări pe un site și s-a întors imediat la pagina de rezultate, Google va considera că nu este cea mai buna potrivire pentru cerințele utilizatorului.

Cercetările în domeniu estimează că în câțiva ani navigarea internetului de pe mobil o va depăși pe cea de pe desktop, și design-ul responsive cu siguranță va îmbunătăți Bounce Rate-ul site-ului.

 

5. Menținerea relevanței

Adoptarea celor mai noi tehnologii care oferă o experiență îmbunătățită utilizatorilor, vă menține relevanța și aspectul plăcut al site-ului, având un rol important în descoperirea de noi clienți.

Un website trebuie să fie mai mult decât o reprezentare vizuală a afacerii și a brandului, acesta trebuie să funcționeze cu orice mediu prin care potențialii vizitatori vă pot găsi site-ul, fie că e laptop, smartphone, tabletă sau orice alt device. Responsive design este cel mai important trend actual în webdesign, iar adoptarea sa este esențială pentru a obține mai mulți vizitatori și pentru a menține afacerea în creștere.